سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت و سئو حرفه ای

نظر

آشنایی با آسیب های کلیوی

بهترین پزشکان نفرلوژی همیشه یادآور می شوند که با گذشت زمان و افزایش سن، عملکرد سیستم کلیه ها تضعیف و آسیب پذیر می شوند.

اما انواع مختلفی از بیماری های کلیوی وجود دارد که بیشتر آن ها به طور همزمان به دو کلیه آسیب می زنند، بیشتر بیماری های کلیه به نفرون ها حمله می کنند، و توانایی فیلتر کردن آنها را کاهش می دهند. این آسیب ها ممکن است باعث شود کلیه ها قادر به دفع مواد زائد نباشند. بیشترین علل آن می تواند شامل مشکلات ژنتیکی، آسیب ها و یا از طریق مصرف برخی از داروها باشد. به عنوان مثال، در صورت ابتلای فردی به بیماری هایی همچون دیابت، فشار خون بالا یا ابتلای یکی از اعضای خانواده نزدیک به بیماری کلیوی، خطر ابتلا به بیماری کلیوی در آن فرد بیشتر خواهد بود.

بهترین متخصص های کلیه به این نکته اشاره دارند که در صورت ابتلای فردی به بیماری مزمن کلیه، این بیماری در طی چندین سال به آهستگی به نفرون ها آسیب می زند، که ممکن است فرد مبتلا متوجه آن نشود، به این دلیل که بیماری های کلیه معمولاً تا زمانی که مشکل جدی و غیرقابل برگشت نداشته باشند، احساس نمی شوند و افراد مبتلا تا سه چهارم عملکرد کلیه خود را از دست ندهند عموما احساس هیچ علائمی ندارند.

پس همیشه باید آگاه بود که بیماری های کلیه در بیشتر افراد علائم کمی دارند و یا علائم آنها تا زمانی که بیماری مزمن کلیوی بسیار پیشرفت نکند، نمایان نمی شوند.

اما وقتی عملکرد کلیه به دلیل یک بیماری زمینه ای کلیوی کاهش می یابد، جای نگرانی است. سموم و آب اضافی می توانند در خون جمع شوند و افت در تولید هورمون نیز می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. آمار ارائه شده از بهترین پزشک های متخصص کلیه بیان گر این مطلب است که در جوامع امروزی تقریباً از هر 10 بزرگسال حداقل یک نفر دارای برخی از علائم آسیب کلیه است.

از سایر مشکلات کلیوی می توان به سرطان، کیست، سنگ ها و عفونت های کلیه اشاره کرد.

 

منبع : پزشک خوب کلیه