سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت و سئو حرفه ای

نظر

تفاوت روانپزشکی با سایر تخصص های پزشکی

روانپزشکی با سایر زمینه های پزشکی متفاوت است، به این دلیل که رنج و آسیب های روحی با سایر اشکال بیماری تفاوت دارد. هنگامی که عضوی در بدن دچار اختلال و بیماری می شود، این عارضه بر بدن شخص تأثیر می گذارد. اما هنگامی که ذهن بیمار است، بر شخصیت فرد تأثیر می گذارد که در صورت حاد شدن، بسیار آسیب زا و ناراحت کننده است.

امروزه تحقیقات گسترده ای در علم روانپزشکی صورت گرفته است، اما واقعیت همچنان باقی است که این رشته در مورد علت بیولوژیکی بیماری روانی به اجماع نرسیده است. به همین دلیل، الگوریتم های درمانی به وضوح تعریف شده در روانپزشکی کمتر از سایر تخصص های پزشکی است.که باعث گردیده روانپزشکان مختلف تشخیص های مختلفی را برای یک فرد انجام دهند. به همین دلیل است که درمان هر بیمار بسیار فردی است و اغلب نمی توان آن را با دیگری مقایسه کرد.

 

مراحل تحصیلی یک روانپزشک

به عنوان یک رشته علمی، روانپزشکی سعی می کند آسیب های روحی را از طریق علم پزشکی شناسایی و درمان کند.

به عنوان پزشک، بهترین روانپزشکان به صورت تخصصی می توانند برای درمان از درون و خارج بدن و نیز ذهن استفاده کنند. آموزش آنها، که شامل چهار سال تحصیل در پزشکی و به دنبال آن چهار سال دوره روانپزشکی است، آنها را قادر می سازد شرایط اساسی پزشکی و پیچیده روانپزشکی را تشخیص دهند، داروهایی را تجویز کنند، درمان های بدنی (مثلاً درمان الکتروشوک یا ECT ) را انجام دهند و روان درمانی کنند.

 

منبع : روانپزشک خوب